onsdag 29 juli 2009

Ett litet geni?

Ja, jag är mamma. Och mammor tycker väl ofta att deras barn är oerhört smarta och allt det där.
Men jag är inte sån...jag lovar. Visst, jag tycker att min dotter är duktig och i mina ögon är hon ju bäst men i alla fall.
Fast nu är det så att ungrackaren är 4 år gammal och kan alfabetet. Hon sitter och skriver bokstäver, frågar hur man stavar ett ord och så skriver hon det.
Och jodå, jag är medveten om att det finns fler barn som gör detta. Men orden brukar väl ändå mest vara "docka", "boll", "blomma", "fågel" och "katt"?
Men min dotter? Nej, hon är lite mer avancerad i sina ordval.
"Mikrofon", "popcorn" och "sjöstjärna" ska hon skriva.
Och visst, det är inte så annorlunda.
Men ABBEDISSA??!!
Ja, ni läste rätt. Hon ville skriva det ordet. Sanslöst. Men ack så roligt.

1 kommentar:

Ann sa...

Fan vad duktig hon är!!! Vad ska de bli av na???