onsdag 19 augusti 2009

Barns kommentarer

Ibland är barn bara för roliga.
Min dotter kläcker ur sig underbart roliga kommentarer ibland.

Som nu i kväll. Vi satt vid matbordet och åt och hon hade fått en tredjedels glas med mjölk. Hon gillar inte mjölk så vidare värst men jag insiterar. Hon SKA dricka lite. Det är bra för tänderna och skelettet.
Hur som helst...hon gnällde och hade sig som vanligt över att hon inte alls ville dricka. Jag bad henne dricka och sa att det inte minskade något alls. Och jag hade inte den där "arga-mamman"-rösten utan en "wow-va-konstigt-att-du-dricker-och-det-inte-minskar-något"-rösten. Allt blev helt plötsligt som trolleri och hon drack ur 1½ glas helt plötsligt.
"Du är magisk!" utropade jag.
"Är jag magisk? Är jag en häxa?" sa hon jätteglatt.

En liten häxa...ja, min lilla gose-häxa då!

Men nu har hon gått in och lagt sig för att sova...och när hon skulle säga godnatt till mig kommer hon fram med sitt lilla DisneyPrincess-nattlinne och ger mig en kram och säger "Godnatt lilla gosehjärta".
Till MIG.
Ja, hon är för go den där lilla ungen!

2 kommentarer:

Västgötskan sa...

I barnuppfostran är (nästan) alla medel tillåtna! ;-)

Ann sa...

å vad gooo hon är din lilla tjej!!
o tack för kritiken av mina bilder i min blogg...de värmde!!