fredag 28 november 2008

För exakt 30 år sen...

...ja, då föddes jag. Så jag fyller 30 år idag! Vuxen på riktigt eller hur man ska säga. Om man nu någonsin blir vuxen. Vi kanske bara är barn som slutat växa?
Jag känner mig inte äldre än jag gjorde igår, som 29-åring. Men nu är jag iaf på den andra sidan...andra sidan strecket...och går mot 40.
Delar med mig av en dikt tror jag, som jag skrev för en herrans massa år sen:

Kan det hända vi är barn
Som bara slutat leka
Som slutit våra ögon
För att solen sken för starkt?

Kan det hända vi är ungdomar
Som inte längre leker
Som nyss öppnat våra ögon
För att mörkret blev för tätt?

Kan det hända vi är vuxna
Som glömt bort hur man leker
Som vill sluta våra ögon
För att få sakna solen igen?

Maria I. 18/2-97 (wow, var bara 19 år...och så klok;-) )

3 kommentarer:

Ulrika - foto - Jonasson sa...

GRATTIS =D

Anonym sa...

Grattis gumman!!!!
30 år i dag *fanfar* Hurra hurra hurra!!!! Kram ANN
ps otroligt fin dikt!

Anonym sa...

grattis