tisdag 13 oktober 2009

Det är bevisat. Jag ÄR halvblind.

Ja, idag besökte jag Specsavers för att kolla hur mycket det skulle kosta för ett par nya glasögon till mig. Jag ser ju inte särskilt bra längre. Det är så illa att jag måste memorera vad dottern har för kläder på sig så jag kan hitta henne bland alla barnen på gården när jag hämtar på dagis. Jag ser inga ansikten på långt håll men jag kan fortfarande se färger i alla fall.

Sagt och gjort, in på affären och de skulle mäta av mina glasögon och tjejen som hjälpte mig sa:

"Du är vad vi kallar halvblind!"

Jaha, då var det bekräftat.

3900:- kostar det för ett par glasögon till mig. Normalt sett får man ju två par men eftersom jag ser så dåligt och det andra paret inte är specialslipat så skulle det se ut som om jag gick runt med kikare hela tiden...så nej tack. Ett par får räcka. En månad med linser ingår dessutom - kan ju vara bra för mig om somrarna. Jag har alltid drömt om att kunna använda solglasögon.

1 kommentar:

Ann sa...

oj då...men vad kul med nya glasögon!! Vill med ha!!