söndag 4 oktober 2009

DIF-dag

Igår hade jag och dottern en riktig Djurgårds-dag.
Vi började med att åka till Stockholms Stadion och se en riktigt usel fotbollsmatch. Det är ju DIF som spelar, då är det uselt. Det fina spelet från guldåren är ett minne blott. Min nästan helt blinda farmor skulle passa bättre. Ärligt alltså.
De här killarna får betalt för att spela fotboll, jag tycker de borde betala för att få spela.
Inte särskilt kul att spela superettan nästa år, för jag tror att det är där vi hamnar. Tyvärr.

Men, men. Jag och dottern stack direkt efter fotbollen till Hovet där vi kollade in hockeyn mot Brynäs. En härlig första period där vi tog ledningen med 3-0 och man trodde det skulle bli total kross. Det blev till slut 4-4 och man var inte nöjd med resultat men vilken stämning!! Det går inte att beskriva - Sveriges bästa klack MÅSTE upplevas. Fan, det spelar ingen roll om man inte ens är intresserad - man lever sig in i det ändå.
Är hes och halvdöv även dagen efter men det är så det ska vara.

Inga kommentarer: