söndag 13 september 2009

Dumma dumma

Ja, jag vet inte riktigt vad jag ska ha för rubrik bara.
Det finns så mycket dumt här i världen.
Till exempel att de smäller upp ett tivoli utanför BigInn-huset i Köping och sen tar 30:- för en karusell. Eller 250:- för 10 st.
Det är dyrt. För dyrt. Varför itne vara lite human? Eller göra så man känner att man tjänar något på att köpa tio biljetter? Ja, visst, man tjänar en femtilapp men va fan...kom igen! Det kostar ju nästan lika mycket att köpa åkband på Gröna Lund!
Man har inte råd att åka mycket.
Jag och dottern åkte två stycken tillsammans. Ett nöje som var över på ungefär 5 minuter och som kostade 120:-.
Jag har inte råd med sådana nöjen nu när jag inte längre jobbar så mycket. För första gången på 9 månader ser jag hur bankontot sinar...hade förträngt hur det var att vara fattig! :-)

Inga kommentarer: