måndag 20 oktober 2008

Usch...

Jaha. Så vart det som man befarade. Ytterligare en match där Djurgården spelar som rövhål rent ut sagt. Inte en enda spelare som visar hjärta och kämpaglöd. Inte en endaste spelare. Sanslöst. Dom här grabbarna lirar liksom fotboll som yrke! Det är deras jobb...jag vågar knappt tänka på hur mycket pengar dom tjänar. Och så blir det inte bättre än så här? Allsvenskan håller ingen hög klass, har den väl aldrig riktigt gjort men den blir bara sämre och sämre. Det var ett tag då den var rolig och titta på men nu?
Derbyt fortgår, det står just nu 2-0 till bajen. Jag vill inte längre titta. Jag ville stänga av redan efter 5 minuter. Man såg redan då hur illa det var. Bajen är inte heller bra. Hade de spelat bra hade det stått 2-0 efter 5 minuter. Visst, mirakel kan hända. Men just nu känns det troligare att himlen ska rasa ner än att Djurgården ska resa sig och reducera och sen kvittera. Det känns tomt och bittert. Jag är dock inte arg, det här är nästan skrattretande faktiskt. Djurgården förtjänar inte att vinna när de inte kan visa sig starkare än så här. Inte ens Sjölund...va fan Daja - kom igen! Du är ju vår derbyhjälte...du är den som vände vår negativa trend...
En stor eloge till de blårandiga själar som tog sig till den vidriga betongbunkern för att se åter en uselt genomförd match. Jag säger inte det här för att vi ligger under och med all sannolikhet förlorar utan för att vi ÄR dåliga. Även om det hade stått 0-2 så hade jag tyckt det var uselt. Inte en passning rätt, ingen kreativitet, ingenting. ja, jag hade såklart fortfarande suttit och kollat på matchen och mått lite bättre än jag gör nu. Men det ändrar ingenting...vi ÄR värdelösa. Jag saknar Snuffe och Zoran...nästan så man saknar Jonevret!
Jaja, vi är sämst i stan. Man får hoppas på en bra nästa säsong och hoppas att man nu under hösten och vintern får glädja sig åt många härliga segrar i hockeyn istället.
Jag får väl sätta på en DVD och återuppleva 2002 och 2003 - på den tiden då vi spelade fotboll och inte lallade runt på plan som några jävla zombies.
Full fart framåt och håll tätt bakåt...haha, det är noll fart framåt och mycket klent bakåt.
3-0 nu hörde jag dessutom. Godnatt.

1 kommentar:

Anonym sa...

ASG hahaha din jäkla djurgårdare!! jag fattar inget om sport o sånt men jag garvade som FN när ja läste din blogg!! Nu tar vi det lilla lugna...en kopp te kanske?
Kram vännen du e kul=)