tisdag 28 oktober 2008

Det är skillnad på fall och fall

Det finns två sorters nederlag. Antingen faller man med besked eller så faller man snyggt. idag såg det ut i matchen mot Södertälje att det skulle bli det första. Pinsamt svagt vid alla baklängesmål och inte satte vi några av de vassa chanser vi själva skapade. Vid 0-3 kände man att man ville resa sig ur soffan och gå. Men så kom 1-3 och vi hade kontakt. Dessvärre blev det snart därefter 1-4 och återigen ville jag resa mig och fly från TVsoffan. När 1-5 kom var det ridå ner och det var väl mest deppigheten som gjorde att man inte kom upp ur soffan. Men då kom Josefsson...den här unga lovande killen som aldrig ger upp. Den formationen ger aldrig upp, ingen av dem gör det. 2-5. Ett powerplay som gjorde 3-5 och sen blev det lite spänning. Eller rättare sagt nervdaller i SSK. Jag trodde aldrig vi skulle vinna men vi förlorade i alla fall snyggt. De där avslutande minuterna i period 3 gör att vi faller snyggt istället för att falla med besked. En sån här sak kan man ta med sig till nästa match.
Och killar, gör som fjärdekejdan: ge aldrig upp. Eller som de säger i Galaxy Quest: "Never gice up, never surrender!"

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha ring eller kamera ja våra karlrar kan dom=)
Du din lilla djurgårdare va ha ni förlorat igen?? Jag trodde du hade snubbla i trappan när jag läste rubriken...*ler*
Ha det gott så ses vi nån da vi måste ju fota liten snart om bara solen kunde titta fram! Kram kram