söndag 10 maj 2009

31 böcker blev 19 böcker...

...som sen blev 17 böcker.
Vad snackar jag om?
Jo, år 2006 läste jag 31 böcker. Jag för statistik på mitt läsande för jag tycker man bör hinna med att läsa 24 böcker på ett år. Ungefär.
Men år 2007 hade antalet blivit 19 böcker. För att år 2008 bara vara 17 böcker!!! Skandal!
I år har jag hittills hunnit med 11 böcker. Det är en okej siffra.
Det kan ju ha att göra med att första året (säger första året för eftersom jag har barn så räknar jag i barnår. Första året är alltså det kalenderåret då jag för första gången kunde göra en sån där kalender som alla andra verkar hata förutom nära släkt - och om de hatar dem så vågar de inget säga). Men ett barn blir ju äldre. Och lite mer krävande.
Första året kunde jag typ ligga i sängen och läsa rätt mycket för då var hon så liten.
År två kunde man inte vara still alls eftersom hon började bli mobil av sig.
År tre var jag så trött av att jaga efter henne.
Nu på år fyra så är hon så stor att jag kan sitta i sandlådan och läsa eftersom hon klarar av att leka själv.
Perfekt. Kommer komma upp i min kvot det här året av minst 24 böcker.

Inga kommentarer: