tisdag 19 maj 2009

Allt är jobbigt

Jag flyttstädar. Åt min farmor. Hennes lägenhet måste vara ren och fin nu till sista maj och jag och min käre vän Ann har slitit oss halvt fördärvade i ett par dagar nu.

Mina fingrar ser ut som russin, mina naglar ser ut som skit och lukten ska vi inte prata om. Fingrarna stinker ungefär lika mycket som DIFs spel gör.
Derby igår. Och förlust. Vilket jag nästan hade väntat mig.
Krig. Svält. Mord. Rasism. Pedofilism. Gnaget.
Ja, det är det värsta som finns att förlora mot just ärkerivalerna aik. Usch och blä och fy och fan.
Inför säsongen hoppades man på guld eller en topp-placering. I alla fall en topp 5-placering. Nu hoppas jag bara att vi inte åker ner i superettan.

Men, men. Jag har hittat en bra låt också. Eftersom jag har en liten crush just nu på William Petersen så satt jag och kollade små videoklipp på YouTube och där fanns låten. Tydligen Norges idolvinnare Kurt Nilsen som sjunger.

Här är låten. Vill man se en läcker karl kan man ju titta på videon, annars går det bra att lyssna med förstås ;-)



Jag har även hittat ett program där till och med jag klarar av att göra såna här filmer. Gjorde ett försök med Fred Astaire och Ginger Rogers. Här är resultatet:



Jag har även gjort en till , självklart med William Petersen. Och med en mycket passande låt :-)
Ni får väl genomlida det med om ni orkar:-)

1 kommentar:

Ann sa...

ujuj va film!!! Blev ju bra ju=)