tisdag 19 maj 2009

Men den är ju så liten!

Ett av mina små försök till en "bra" fan-video. Nu har jag i alla fall tänkt till lite! :-)

Och jo, jag är en sån där som fullkomligt ÄLSKAR gamla svartvita filmer, och speciellt musikaler. Och alldeles oerhört speciellt filmer med Fred och Ginger. Filmerna är så lättsamma och roliga och dansnumren är magnifika. Sångerna är underbara och skådespeleriet ska vi inte tala om. För det är inte särskilt bra skådespeleri :-)

Och så till min rubrik nu då. Jag var på ett filmmuseum i London med min far för en herrans massa år sen. Och där fanns Fred Astaires smoking. Och jag tror att alla som beskådade den häpnade över hur liten den var. Visst, karln var inte stor - det vet man ju. Men liten?! Nej, jag kunde inte släppa det. Så jag gick gång på gång på gång tillbaka till den där glasmontern med den lilla lilla smokingen. Bredvid fanns Ginger Rogers klänning, och den kändes enorm i jämförelse. Även fast hon var lite kortare än Fred.

Och för övrigt trodde jag att Fred Astaire hette Fredda Stair när jag var liten.
Men det namnet hade inte varit coolt på stepgudarnas konung.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja du Maria, den smokingen var så liten så liten så det blev nästan löjligt/FADREN