söndag 31 maj 2009

Vad man INTE ska göra

Nu är det sommar nu är det sol, nu är det koskit i hagen...

Ja, värmen har kommit. Med stormsteg.
Valde att sitta ute på gräsmattan och läsa en bok.
Det är sådant man kan göra. Det passar sig. Det är ju varmt ute.
Vad man däremot INTE ska göra är att sitta still. Det gjorde jag. I ungefär 3 timmar satt jag still. Ja, jag ändrade ställning lite från liggandes på mage till sittandes skräddare.
Dessvärre hela tiden vänd åt exakt samma håll.
Och tänkte inte på att solen liksom gassade på min högra axel. Så nu är jag eldröd där. Fy satan vad det svider.
Som om inte det vore nog så hade mitt linne glipat lite så jag har även en eldröd strimma på min högra bilring.
Helvete.

Som om inte det vore nog att man bränt sig så var jag på Köpingsyran med dottern. Där de tar 35:- styck för ett karusellåk. Och 180:- för 6 åk. YAY! 5:- rabatt per karusell. Hutlöst. Barnkarusellerna kunde väl åtminstone vara lite billigare. Men nej då. Föräldrar ska skinnas.

Så jag blev skinnad och skinnbränd. På en och samma dag.

Fuck.

Inga kommentarer: