onsdag 24 juni 2009

Borta bra men hemma bäst!

Ja, visst är det så. Hur skönt och roligt och spännande det än är att åka på semester så är det ändå oerhört skönt att komma hem.

Även om hemkomsten innebär att packa upp och ta hand om den disk som man inte orkade ta itu med innan man for.

Astrid Lindgrens Värld var väl värt ett besök, dit åker jag mer än gärna igen. Dottern älskade det och även morfar uppskattade resan.

Eftersom sambon inte kunde komma med så har jag självfallet dokumenterat hela resan, från frukosten hemma till McDonald's på hemresan.

Och ett axplock av alla de 400 (?!) bilder jag tagit kommer här:

ALV - Here we come!
På torget i Lilla, lilla staden

Vilar lite i Lovis knä vid Mattisborgen

Du och jag Emily? undrar Alfred...(Emily lite blyg!)
Ja, du och jag Alfred! (inte så blyg längre, det ÄR ju Alfred!)

Lina och Alma funderar över Emilys foppisar

Med pappa Anton

Emily och Ida

Med idolen EMIL!!!!

Här kommer Paradis-Oskar och Rasmus!

Man fick hoppa i deras lada!

Så här ser man ut efter det!
Man blir hungrig av allt ståhej!

Efter en dag på ALV är det roligt leka i bollhav innan man äter pizza

Första gången man får testa minigolf på campingen där vi bodde (Emily 64, mamma 63...hmmm)
Kvällsmys i lägenheten vi bodde i

Roligt att bada på kvällen!

Badtjej

Tjillevippen! Oj, nu är jag som Nils Karlsson Pyssling!

Jobbigt vara så liten om man vill läsa en bok!

Frukost på altanen

Bullerbyn

I mellangården

Vi hittade Villa Villerkulla

Och provsatt i köket

Och gick upp för trappen...

...och provlåg i hennes säng!

Och fick träffa Pippi!!!

Det "riktiga" Bullerbyn besökte vi på vägen hem...

Mellangården in real life!

Lite kultur vid Pelarne kyrka

Filmens Katthult! Emily känner igen sig...

Du käre lille snickerbo...
En får väl'an tacke Astrid Lindgren för alltihop!

1 kommentar:

Ann sa...

Otroligt!! Vilken värld!! Superfina bilder som vanligt=)
ps den där Alfred va ju rätt söt *rodnar*