onsdag 3 juni 2009

Bye bye Zoran

Zoran Lucic lämnar Djurgården. Jag är nog inte direkt förvånad. Var mer förvånad över att karln fick jobbet i första hand.
Zoran är Zoran. Jag gillar honom, han är cool.
Men han är inte rätt man för DIF. Han var rätt man när han och Åkeby tog över. Men då blåste andra vindar över Stockholms stolthet.
Han fick ju som bekant gå från DIF redan 2004 så varför skulle det bli annorlunda nu?
Jag tror inte att Zoran hade kunnat fått ut bättre av laget även om Åkeby stått vid hans sida. För kom igen...laget vi hade när de två coachade oss var aningens bättre än det vi har nu. Halva Sveriges landslag spelade i Djurgården. Nu har vi ingen som spelar i Sveriges landslag.
Bara hoppas att vi lyckas undvika superettan och att styrelsen inser att ingalag längre kör med 4-3-3. Inga. INGA. Och då snackar jag globalt alltså.

1 kommentar:

Magnus sa...

Tror inte att den dåliga tabellplaceringen kan skyllas på zoran.

De matcher jag sett har spelarna underpresterat de allra grövsta, och i många fall varit tredje man på bollen.
Det är spelarna som i första hand inte håller måttet, och jag är ytterst tveksam till att denna nya tränarlösning kommer att göra någon skillnad för poängskörden.