måndag 1 juni 2009

Fy vad arg jag är!

Idag satt jag, glad i hågen och pysslade med lite diverse saker på datorn när mobilen ringer.
Jag svarar och det är från ett företag som heter Vitalica.
En gång för ett par år sedan fick jag ett erbjudande om gratis trosor och om man antog det erbjudandet fick man samtidigt gratis Omega-3 kapslar. Självfallet avbeställde jag direkt jag fått mina gratis grejer.
Trosorna är väl använda för de var supersköna medan de där Omega-3 kapslarna fortfarande ligger oöppnade. Det är liksom inte min grej att stoppa i mig massa sånt där. Visst, det är säkert nyttigt men det är liksom inte min grej bara.

Hur som helst så ringer i alla fall en kvinna från det där Vitalica och säger att jag varit kund hos dem och att när jag sade upp mitt medlemsskap hade kryssat i "för dyrt" som anledning till att jag sade upp det.

Det stämmer sa jag, samt att det inte är min grej.

Ja, men du hade angett att det var för dyrt, menar hon på.

Ja, men det är även inte min grej. (Jag kryssade bara i första bästa för jag hur som helst inte ville fortsätta med några Omega-3 grejer.)

Ja, du är inte ensam om att tycka det är för dyrt, fortsätter kvinnan, så därför har vi ett erbjudande till dig att för halva priset få en leverans och du förbinder dig inte till något mer och kan när som helst säga upp det blablablabla...

Ja, men det är inte min grej, säger jag igen. (Lite irriterad nu.)

Varför inte då? säger hon.

För att det inte är det säger jag. (Varför ska jag behöva ha massa argument?)

Nu är det ju så att man inte märker skillnad direkt utan måste äta det här i en så där 3-4 månader, säger hon.

Ja, men jag är inte intresserad, säger jag igen. Vilket hon inte hör utan fortsätter:

Så då jag skickar det här till dig då...

JAG ÄR INTE INTRESSERAD! säger jag utan att ens försöka dölja min irritation längre.

Varför inte då? säger hon igen

För att jag inte är det.

KLICK.
Människan lade på i örat på mig. Jag lade alltså inte på utan hon. Snygg försäljare.

Där flög det goda humöret iväg. Jävla kärring rent utsagt att inte lyssna på vad man säger. Får jag nu några jävla Omega-3 kapslar vet jag fan inte vad jag gör alltså.

2 kommentarer:

Ann sa...

Jag vet vad du menar....nu mer har jag nix o sen svarar jag inte på skyddade nr. ORKAR bara inte...
kram

Västgötskan sa...

Fel människor på HELT fel plats (yrke)!! :-O