torsdag 8 januari 2009

Åh nej...

...fick nya Jotexkatalogen och fick en enorm lust att köpa nya gardiner. JAG, gardiner...det går egentligen inte ihop. Gardiner är en mardröm för mig. En mardröm!
Jag kan för det första inte sy...men man kan ju köpa färdigköpta. Men om jag gör det så kommer jag om nån vecka eller vad det tar att få dem stå där med tyget i hand och se allmänt dum ut. Har redan fått några vredesutbrott på de vidriga gardinstängerna så de är lite...ja, buckliga. Jag är kort, jag är osmidig och jag är inte alls hemma när det gäller gardiner. Dessutom ska fönstret tvättas och jag bor på sjunde våningen. Yeah, sure.
Men man får se...gardinerna jag har span på var väldigt söta. Jag vill ha dem. Får mäta lite och skaffa mig en bra livförsäkring utifall jag ramlar ut genom fönstret.
Allt för "romantiska gardiner i prickigt med söta rosor på" eller hur katalogen nu beskrev dem.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, finns det kappor med barnmotiv!? Våra stackars barn behöver nya gardiner....! Och det kommer bli så braaa med de fina prickiga med rosmotiv...=D

Anonym sa...

Hej!!

Visst va de mycket snyggt i den!! Jag kan bli heeelt såld på gardiner...men nu finns de liksom inga stålar till det=)
Kramiz