tisdag 20 januari 2009

Käftis

Ja, är man "med i matchen" som man brukar säga vet säkert de flesta att det är tandläkaren som min rubrik syftar på. Jag visste inte det förrän jag hörde det av Ann, min käre granne och vän. Jag är urusel på slang och ser mest ut som ett frågetecken när folk slänger sig med slangord hit och dit. Inte för att jag går omkring och pratar som om jag hörde hemma i den aristokratiska världen men jag använder gärna ord som "således", "huruvida" och "annorstädes". Inte för att verka snobbig på något sätt utan mest för att det är mer min stil.
Det rockar fett eller att säga att något "suger hästballe" (som en "journalist" på Aftonbladet en gång skrev - krävs det inte ganska höga betyg för att bli journalist?) är något jag aldrig skulle använda. Däremot lider jag av en sjukdom som man kan förkorta DM (dubbelmoral) som gör att jag hittar på mina egna små ord. Jag äter t ex "chirre" (chips). Men det är inte riktigt samma sak.
Men åter till min rubrik...vad har tandläkaren med det här att göra? Jo, jag var där idag. I skrivande stund så har jag absolut ingen känsel i höger ansiktshalva. Till och med ögat känns lite lustigt. Men det kommer släppa om ett par timmar sades det. Då kommer jag däremot ha ont istället efter någon form av stålgrej som brutalt kördes ner i mitt tandkött. Kommer ihåg sist...aj, vad det gjorde ont. Så jag går nog hellre runt och är bedövad ändå.
En tusenlapp fattigare blev man på kuppen med. Det suger fett kan jag säga.

1 kommentar:

Anonym sa...

Fy jag tycker det suger o gå till käftis. man ba orka liksom sen dunstar stålarna med... inte chyrre.

ANN=)