tisdag 20 januari 2009

Nostalgitripp i den svenska schlagerhistorien

När jag var liten tittade jag på melodifestivalen och självfallet även den stora schlagerfinalen. 1988 var jag 10 år, eller 9 år, för jag fyller ju inte förrän i november, och hejade som en galning på Tommy Körberg. Hann vann såklart, lite sämre gick det förstås i den stora finalen sen med tanke på att han var sjuk och inte kunde sjunga ut som han skulle.
Men skit samma. År 2000 så gjordes en underbar medley på det årets melodifestival, med många av våra mest folkkära artister. Eller vad sägs om Tommy Körberg, Björn Skifs, Carola, Lena PH, Lasse Berghagen...ja, en hel drös. Titta och njut! (Det är del ett och två)



1 kommentar:

Anonym sa...

Åååååå CAROLA!!! o LENA PH!!!! jag älskar sånt här med medley. Kollade hela o fick en liten tår när Carola sjöng: främling.
Larvig man är då=)
ANN