lördag 24 januari 2009

Kan det inte vara slut snart?

Jag önskar att elitserien vore slut nu. Det är ju en nervpärs utan dess like. Först är man så säker på att man kommer hamna i kvalserien för att laget spelar uselt men sen trillar vinsterna in och nu är det EN poäng upp till slutspelsplats. EN enda poäng! Det är även inte mer 3 poäng ner till kvalplats men iaf...EN enda poäng och vi kan nå slutspel! Det är några omgångar kvar och det komer säkerligen vara ovisst in i det sista vilka lag som hamnar i kvalserien, vilka som kniper slutspelsplatserna och vilka två som hamnar i ingen-mans-land.
Jag hoppas att mitt kära Djurgården går till slutspel. Trodde jag på Gud skulle jag be till honom. Nu får jag sätta min tillit till att Montén och Johansson coachar rätt manskap och att spelarna visar sitt röd-blå-gula hjärta.
Vi ska till slutspel...hoppas jag.

Inga kommentarer: