fredag 23 januari 2009

Oscar!

Nomineringarna är nu klara. Vad jag pratar om? Årets Oscarsgala såklart!
Blir inte särskilt förvånad över att se den avlidne heath Ledger nominerad. Tror inte att han hade blivit nominerad om han levt idag. Jo, jag tycker killen var en bra skådespelare. Nej, jag har inte sett The Dark Knight ännu. Och ja, jag tror det kommer bli en postum vinst i år. Robert Downey jr gjorde en suverän roll i Tropic Thunder men filmen i sig är katastrofalt dålig (om än väldigt rolig!) och inte Oscarsmaterial. Men Downey Jr som sagt, vilken prestation!

Mickey Rourke är nominerad till bästa manliga huvudroll...ja, vad ska man säga om det? Lite skrämmande nästan.
Både Brad Pitt och Angelina Jolie kan kamma hem en statyett i år - det skulle ju vara familjärt och gulligt.

Dessutom ser jag att jag måste uppdatera mig lite om filmerna som är nominerade för bästa film, har inte sett någon av dem än. Pinsamt när man älskar film.

3 kommentarer:

Anonym sa...

kände typ igen två av namnen du nämnde. jag är så icke-påläst man kan bli!

Anonym sa...

Okej, när du väl sett The Dark Knight kommer du inse varför Ledger nominerades.

/Peter

http://pilsnerfilm.blogg.se

Anonym sa...

Ja, jag har ju numer en sambo som inte kollar på film *duckar för fjärrkontrollen som du kastar på mig*...(kommer ju med glädje ihåg våra filmdiskussioner på gymn.) Och ja, jag vet att det inte förkortas så..he he.. :-D
När vi precis blivit ihop (min sambo och jag alltså) skulle jag visa honom en av mina bästa, bästa filmer "Monster" och han somnade efter ca 15 minuter...hyggligt... och inte så smickrande..tur att jag redan blivit kär i skrället... Så nu är det skrämmande och generande fattigt i mitt filmliv...Kollar mest ensam på datorn nuförtiden... :-)