tisdag 20 januari 2009

Underbar serie

Folk tittar på TV. Jag gör det sällan. Eller, jag tittar på TV men inte på TVprogram. Jag älskar att titta på film och hade man ingen TV så skulle det ju bli väldigt svårt.
Med tanke på att jag fungerar på det här sättet så missar jag massa bra TV-serier. Sen berättar någon om serien, jag tycker det låter intressant och så hyr jag den istället. Vilket är mycket bättre egentligen, för då har man en sådär 20-25 avsnitt som man kan plöja igenom på en vecka istället för att tvingas vänta i en vecka på nästa avsnitt. Man slipper även "säsongsuppehåll", som måste vara det värsta som finns i TV-världen.
LOST och Heroes är de enda serier jag följer på TV.
Vänner, det missade jag totalt först utan såg de första säsongerna på video (ja, det var på den tiden då DVD inte riktigt hade slagit igenom)
Medium, två säsonger plöjdes igenom på ett par veckor.
House (åh, denna underbara serie med denna så snygga man) var så bra att jag köpte den för jag orkade inte invänta filmerna från LoveFilm.
Nu senast i raden har jag upptäckt serien CRIMINAL MINDS. Håler på för fullt med säsong 1 och den är avklarad till hälften. Blir en så där 4 avsnitt per kväll. Skulle lätt kunna titta på fler men man måste ju trots allt tänka lite på sitt barn. Och på det faktum att man måste upp tidigt och jobba. Men jag kan verkligen rekommendera den. Fast alla tittar väl säkert på den och är väl inne på säsong 3 eller 4 vad som nu visas på femman. För det är där den går, på kanal 5.

Inga kommentarer: