måndag 2 februari 2009

Filmtips!

Jag tänkte som så att jag ska tipsa om filmer som man måste se (enligt mig då!).
Det innebär inte att det är tunga dramer som kammar hem massa filmpriser på filmestivalen i Cannes utan filmer som lilla jag bara tycker är så bra att man måste se dem :-)

Kommer slänga upp nåt tips lite då och då och de är inte i någon inbördes ordning.
Så, filmtips 1 kommer här!



Medan du sov (While you were sleeping) från 1995.

Den handlar om ensamma spärrvakten Lucy (Sandra Bullock) som på avstånd är kär i en pendelresenär (Peter Gallagher) och räddar livet på honom en dag när han faller ner på spåret. Han hamnar i koma, hans familj tror hon är hans fästmö och medan han sover så faller hon för brodern Jack (Bill Pullman).
Rolig och söt romantisk komedi som jag sett hur många gånger som helst. En gång såg jag den 10 dagar i rad...men det är jag det!

1 kommentar:

Anonym sa...

10 dagar i rad!!!! men guuud hahaha