söndag 8 februari 2009

Jag - en vandrande ekonomisk katastrof!

Jag hag slagit rekord i klumpighet. Ekonomisk klumpighet.
På alla de år som jag har skött min egen ekonomi så har jag aldrig fått inkasso-krav, jag har aldrig betalat fel summor och jag har aldrig missat att skriva in rätt datum för olika betalningar.
Nu på en vecka har jag gjort allt detta.
Fick mitt första inkasso-krav. Det var inte roligt. Hittade påminnelsen bland dotterns alla teckningar - men originalet har jag inte sett röken av. Men det är ju bara att betala - så det slipper bli en betalningsanmärkning på mig. Jag sköter mig. Jag är sån. Jag betalar till och med TVlicens utan knot.
Jag lyckades ju, som jag redan bloggat om, betala hyran för mars samtidigt som för februari - vilket innebär en så där 6000.- mindre i kassan direkt. Tur att man just nu har jobb...men det varar ju bara en månad till.
Och så idag såg jag, till mitt stora förtret att jag även har lyckats slänga in en extra nolla på en räkning. Vilket innebar att boken som kostade 168:- helt plötsligt kostade 1680:-.
Det innebar en total summa av 16,50 på mitt konto. Kul. Jag som skulle shoppa lite idag.

Inga kommentarer: