måndag 2 februari 2009

Men fy farao vilken klumpig sate jag är då!

Har i över en månads tid tragglat med BoVista om att få hyresavier för januari, februari och mars. Eftersom jag inte hade några sådana så kunde jag ju inte betala och fast jag ringde och bad om nya kom inga och jag fick en påminnelse från något inkassoföretag. DET kom minsann fram! Ringde igen och bad dem skicka men fortfarande har inget kommit. Så det var till att ringa idag igen så jag kan betala för februari och slippa extraavgifter återigen.
De psåtår att de skickat, och ja, det är säkert skickat men jag har inte fått det. Bad om
OCR-nummer så jag i alla fall kan betala det. Fick OCR för februari och mars och glider in på internetbanken och betalar. Men jag mitt dumma nöt glömmer att sätta datum för hyran i mars till slutet av februari så det drogs ju direkt :-( Så nu försvann 6000:- från kontot som skulle vara bra att ha till lite andra grejer. Attans. Men jag får gå ner till banken och hoppas att pengarna kan stoppas på något sätt.
Det enda positiva jag kan se med det här är förstås att jag ändå hade så mycket pengar på kontot att det gick. Så är det att ha jobb...dessvärre varar ju inte det mer än i en månad till.
Men säg den lycka som varar för evigt?

2 kommentarer:

Västgötskan sa...

Låter som du har att göra... ;-)

Västgötskan sa...

Nej, den har jag inte sett. Är den bra? Eller är det nåt särskilt slut, menar du? :-)