onsdag 31 december 2008

Gott nytt år everyhopa!

Jaha, så var ännu ett år till ända. Det här året som gått måste vara det mest händelserika jag varit med om!
* Har fått mitt livs första "fiende"
* Har fått två nya, underbara vänner
* Har gjort min första praktik inom vården och därmed landade jag mitt första sommarjobb
* Har gjort totalt TRE praktiker, och träffat massa underbara människor
* Har sommarjobbat (har faktiskt aldrig gjort det!)
* Har fått en cykel stulen
* Har fått ett vikariat
* Har klarat av en utbildning

Ja, det har säkert hänt mer men kommer inte på allt nu! Jag är nu undersköterska, jag är säkrad jobb februari ut (om inget oförutsett händer) och jag vet jag kommer få jobba arslet av mig i sommar om jag vill det. Kan det vara så att saker och ting faktiskt ordnar sig som alla andra säger? Jag vet inte...har ju fortfarande inget jobb utan bara ett vik. Så länge man får ett vikariat är man ju säkrad men det är jobb man vill ha. Nåja, man får ta en dag i taget och hoppas på det bästa. Nu när folk blir varslade land och rike runt kanske några fler kan inse hur jävligt det är att vara arbetslös - folk som har jobb verkar tro att de växer på träd. Welcome to real life.
Gott nytt år.

2 kommentarer:

Västgötskan sa...

Ett händelserikt år! Grattis! (Eller ja, inte till din första fiende kanske)... ;-)

Anonym sa...

Vilket år!! Men nu är det nytt år med nya möjligheter nya öden o äventyr!!
Vi måste ut o fota snart!! Jag blir tokig här....gillar ju porträttbilder så du o em får snart ställa upp=) Hoppas vi slipper influensan bara...min Victor har den nu så vi slipper väl inte undan....=(
Kramiz