torsdag 11 december 2008

När goda nyheter skuggas av dåliga

Glad i hågen sluttade jag idag efter jobbet ut i snön! Mitt vikariat blir troligen förlängt vilket innebär ett par månader till med 75% tjänstgöring. Jippi, pengar sitter ju aldrig fel!
Hoppar mer eller mindre in i bilen då sambon var så snäll och hämtade mig, berättar min glada nyhet och får till svar"Ja, och jag blev uppsagd idag".
Ja, varslet hängde ju som ett svart moln över våra huvuden men man hoppades ju att han skulle få behålla jobbet. Men icke sa nicke. Så nu är han arbetslös snart och min goda nyhet föll till marken som gårdagens paltbröd som min bror sa en gång.
Piss vare skit, sa min mamma när hon levde och det stämmer.
Fy fan för samhället.
Godnatt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

åh va trist, hoppas din man hittar nytt jobb snart!

Anonym sa...

Kul för dig trist för Tompa!!! Jag vill åxa ha ett jobb!! men det ska va så jävla svårt i dagens samhälle!!
Kramiz