söndag 14 december 2008

NU är det jul igen...

Idag köpte vi en gran. I skogen. 10 dagar kvar till jul och jag är en sådan där som vill njuta av granen ett tag innan julafton. Jag vet att många,d e flesta verkar det som till och med, sätter upp fanskapet dagen före julafton. Det förstår inte jag. En gran är fin, den doftar gott och dessutom så är den ju perfekt att lägga julklappar under. Mina paket ser inte lika fina ut staplade på en bokhög mitt emellan mina bokhyllor i vardagsrummet. Nu på golvet, under granen, så ser de finfina ut!

Har såklart tagit lite kort på granen i sin ståtliga...barrhet. Och även på lite julpynt. Sambon tyckte jag såg oerhört löjlig där jag stod med stativet och halvvägs in i granen fotade så där tio på kvällen. Men va fan...har man en gran och en kamera för 10,000 så vad gör man? Jo, man fotar den! Såklart!

Kottar i form av snögubbe, ren och tomte.


Granen i all sin prakt!
Kottsnögubben hänger på en gren.


2 kommentarer:

Anonym sa...

fina bilder , god jul

Anonym sa...

Åååå nu vill jag ha min gran fram med. En i plast men ändå...Fredde gick med på att på fre kunde vi ta upp den för då kommer ju barnen o de vill ju klä den. Hm...så på fre får det bli.
Fina bilder...o jag känner igen det där fotosyndromet=)
Kram
ANN