lördag 27 december 2008

Kom igen katten, det svänger ju!

Ja, så sa de i Djungelboken eller vad det nu var. Igår var jag med om en svängig sak. Jag var på hockey. Fick en biljett i julklapp av sambon så vi åkte till Stockholm och gick på Djurgården när de mötte Rögle på Hovet. Efter en kaastrofal höst så har spelet börja stämma lite bättre och nu är det fyra raka utan förlust. Den fjärde kom igår. En enorm klack på över tusen man i klacken. DET är stort. Det var säkert femtonhundra man med. Inte så illa pinkat av ett lag som ligger (låg) sist och som beskylls av hela Sverige att vara medgångssupportrar. Kanske det här kan spräcka den irriterande myten? Vi riskerar kvalserie och ändå mobilserar vi en enorm klack som nästan är större än halva elitseriens klackar TILLSAMMANS.
"Nu ska det bli gung, så häng med och sjung, Djurgårdsfamiljen sjunger Heja Djurgår´n!"
Det ekades över hela rundeln. Vinst med 3-1. Bara hoppas poängen börjar trilla in igen snart...kvalserien vill jag INTE vara med om. Gnaget kommer troligtvis spela kvalserien och att riskera degradering mot dem...ja, det är döden. Det låter nog konstigt men jag skulle nästan hellre dö än byta plats med dem. Ärligt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!!
Du trivdes bra där va!! Vad kul för er o få komma i väg o göra nå sköj=)
Kram o Tack för fin julklapp gumman!!

Västgötskan sa...

Det ÄR ju medgångssupportar. ;-)
1500 i publik är ju rena skämtet. Frölundas BORTA-statistik hittills i år är 5913 per match. Hemma är siffran 11922 per match... :-D

Sen ska jag väl inte kasta sten i glashus. Som SSK:are så kan man konstatera att snittpubliken på hemmaplan är sämre än DIF:s. MEN! Däremot är borta statistiken 50 % bättre än Djurgårdens. Alltid nåt.. :-D

Dino78 sa...

Västergötskan: Inte en PUBLIK på 1500, utan en KLACK. Alltså den sjungande delen av "äkta" supportrar. Den totala publiksiffran var 7032 om jag inte missminner mig helt!
Tror du Frölunda, som i ditt exempel, skulle ha lika stor publik om de låg sist?
Vi är inte medgångare av den anledningen att vi kommer över 7000till en match trots att vi ligger sist.
Vi har ingen stor arena och därmed kan vi aldrig få mer än runt 8000 på en match. Jag förstår om publik sviker när laget spelar skitdåligt, vi hade runt 4000 på några matcher och då har ju för många svikit. Men det är folk på långsidorna. En äkta supporter sviker inte. En medgångare är ingen äkta supporter.