lördag 28 mars 2009

Earth Hour

Ja, jag släckte ner. Så det så.
Sambon är i Stockholm som alltid på helgerna.
Dottern sover.
Så vad göra? Tja, varför inte göra det lilla man och helt enkelt lyda uppmaningen att släcka mellan 20,30 - 21,30
Jag hinner ju dra igång lagom till fotbollen börjar klockan 21,45 tänkte jag.
På med alla värmeljus jag hittade, drog på gamla 60-talshits i mp3-spelaren och så dansade jag runt som en galning i vardagsrummet.
Det är inte bara råttorna som dansar på bordet när katten är borta...

Men när chipset (första påsen på en vecka!) var öppnat och colan var upphälld i ett glas med is och citron så...

...fotbollen visas på 6:an! Helvete. Jag har typ alla kanaler UTOM just den.
Nåväl...vad är väl en match mot Portugal? Den kan ju vara långtråkig och trist och...alldeles, alldeles underbar.
Får bli ett par matcher betapet och sen sängen då.

Inga kommentarer: