måndag 16 mars 2009

Vilka vinner och vilka försvinner?

HV71 tar emot Timrå.
Det lag som vinner går vidare till semifinal. Jag hoppas att Timrå vinner. Men eftersom det är hemma för HV så blir det förmodligen HV ändå.

Linköping tar emot Skellefteå aik.
Det lag som vinner går vidare till semifinal. Jag tror att LHC kommer dra det längsta strået efter en jämn match.

Bryr jag mig? Nope, Djurgården är inte med i racet så det spelar ingen roll. Men bra hockeymatcher är alltid roliga att se - när det gäller något.

6 kommentarer:

Bodil sa...

Men hallå, SM-guld till HV ska det ju stå! ;)

Anonym sa...

Självklart LHC vinner!!! =)

Anonym sa...

Lagen nere i sthm-trakten har väldigt många guld, det håller jag verkligen med om! Det är just det som får mig att fundera, hur många % är egentligen intresserade i hockey i huvudstaden? Det är först och främst pengarna som gör att staden bildar hockeylag, sen efter det blir det supportrar och intresse. I småstäder måste stor del av folket först och främst vara intresserade, sen kanske det blir så att dom har råd med hockeyn. Förstår du vad jag menar? Tycker det är jättesynd att det är så! :<

Skulle man göra en undersökning av intresset så visar det under medel än i dom andra städerna med hockeylag (tex Leksand) ;) Måste påminna om att det inte är så att jag ogillar Djurgårn lr så, för det gör jag inte! :) Men jag kan vara ärlig och säga att jag har svårt för lag där i Sthm-trakten.

Alltså dom betér sig som himla psykfall, trodde det bara var mot oss;O Det är som att dom verkligen hatar oss. Vi uppe säger oftast bara AIK till vårat lag, och om det står någon artikel lr så är det alltid några himla supportrar där nerifrån som skickat sjuka kommentarer :/

(hahah det blev en lång kommentar XD)

Västgötskan sa...

SM-guld till Skellefteå!
Inte för att jag hejar på dem (Mitt hjärta tillhör SSK), men det hade varit jävligt roligt om de slog alla (mer eller mindre) förhandstippade "storlag"! :-D

Anonym sa...

Okej, hahah precis, sportnördarna nr 1 xD Tack så mycket! Herrejösses vilken magisk match, har aldrig varit med om något värre, rena skräckfilmen det var igår!!! :D Hahaha du kan gissa hur mycket sömn det blev i natt? Ja typ ingenting! Jag är fortfarande hur uppjagad som helst och kan inte fatta att det verkligen har hänt :D

Anonym sa...

DUmma lhc :(
Men du fick du mitt mail?