onsdag 11 mars 2009

Stockholm sightseeing

Stockholm är en fin stad. Jag tycker det är roligt att åka dit. Eftersom man kommer från en liten pyttestad så är det ju extra kul att komma till större städer bara för utbudet är större.
Så när jag hade en ledig helg så tänkte jag att jag skulle följa med sambon dit. Han är ju där varenda helg då han är innebandydomare för Stockholms innebandyförbund (hur coolt låter inte det? ;-) )

Hur som helst så åkte vi, hela familjen. jag och dottern skulle sen göra stan ihop. Det låter väl skoj? Det hade det säkert varit om hon hade varit aningens äldre. Att glida runt i storstan med en tjej på snart 4 år är lättare sagt än gjort.
Att hålla mamma i handen är ju inte det minsta roligt. Speciellt inte på pendelstationen eller i tunnelbanan. Eller när man ska korsa gatorna mitt inne i centrum. Ja, det var en pärs. Men vi överlevde.

Lördagen ägnade vi åt att irra runt Sergels torg i jakt på Sergelgatan. Det gick lätt när amn ringde sin pappa som fick ledsaga oss per telefon. Väl där köpte jag en ny mössa (DIF såklart, en grå).
Sedan drog vi ut till Södermalm och Globen Shoppingcenter. Där inne finns Djurgårdens hockeybutik och där köpte jag två skitsnygga tröjor till mig själv.

Några "karuseller" blev det för dottern och McDonalds till mat. Somnade gott den natten.
Söndagen ägnade vi åt att gå runt på Djurgården i skitvädret. Vi var in på Junibacken som var väldigt populärt (inte bara för oss utan för hundratals andra som var där). En sväng på Aqvaria därefter och till sist satt vi i två timmar i Kalhälls sporthall och kollade när Stäkets IF (småkillar samt vuxna) fick stryk mot andra lag. Vad lagen hette har jag ingen aning om. Det var sambon som dömde matchena och jag bryr mig inte det minsta:-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Sthlm är (näst) bäst! Du måste uppleva Linköping för att se något riktigt vackert :-D

Ja, men allså det är ju KLART att LHC är bättre av LHC och SAIK. Synd att vi fallit så mycket på slutet. VI skulle ju VINNA grundserien men NEJ!....

Anonym sa...

Hej
Vad fina toppar du köpt!!
Jag gillar stklm jag med!! Jag bodde på Lidingö under 1 år som barnflicka o då "gjorde" jag stockholm under det året. Har aldrig varit med kulturell=)

Anonym sa...

Alexander Jirhage i DIF j20. Oh mama! Bara sådär btw.