torsdag 19 mars 2009

Kreativitet!

Idag är det Cowboy-och Indian-fest på dotterns dagis. Detta kom till min kännedom i måndags. Eftersom jag jobbade så fanns det ingen tid till att söka utstyrsel förrän igår (onsdag) och döm om min förvåning när ingenting fanns att köpa. Det fanns cowboy-kläder för 8-14 år. Min tjej fyller snart 4. Indian fanns det ingenting med.

Hjälp tänkte jag. Klockan var 17,30 så ingen tid fanns att åka till någon annan stad heller.
Sagt och gjort - jag var tvungen att plocka fram min kreativa sida. Saken är den att den sidan inte är så kreativ av sig.

* En tom yoghurt-förpackning
* Färg och pensel
* Ett gammalt sunkigt örngott
* Påskfjädrar
* Grillpinnar
* Gummisnoddar
* Nål och tråd
* Sax
* Tejp och hushållspapper
* En från skogen avbruten pinne
Det var vad jag plockade fram. Yoghurtförpackningen blev ett koger (heter det så? Det man stoppar pilar i?). Grillpinnarna med lite tejp och hushållspapper blev ofarliga pilar - med fjädrar i ena änden förstås! Örngottet blev både kogrets (?) "fäste" och ett fint pannband - självfallet med fjädrar på!

Resultat? Ja, här ser ni!

Pannbandet
Koger med pilar
Pilbåge

Jag hittade sedan en gammal tröja jag köpte för en så där 10 år sen som är lite indian-stuk på - den passade perfekt när man hade ett lager av tröjor och jacka under!

Och hur såg lilltösen ut då? Jo, så här!



Självfallet var hon den finaste indianen på dagis. Mycket kanske för att alla andra hade valt att vara cowboys ;-)
I mina ögon är hon i alla fall den absolut finaste lilla indian-tjej man kan tänka sig.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vad FIN hon blev! Och vad påhittig du är!! =D

Anonym sa...

Men gud så duktig du är!!! Sånt här blir jag så jävla impad av!! Såklart hon blev finast lilla Emilily=) Kortet bakom trädet är kanon!!
/ANN som väntar på Polly hihihi

Anonym sa...

Tack för goda goda pollysar!!! O så fick ja ju se den söta lilla indianen live!!
Du måste va med i fototävlignen kolla i magazintidningen för info!! Har du redan slängt den så har jag den här!!
BAJ BAJ

Anonym sa...

skitjobbigt är det verkligen ;)
Vad sör hon är lilla tösen. Mycket påhittigt!

Anonym sa...

Vad gulligt! :)