fredag 13 mars 2009

Logoped

Idag var vi till Västerås Logopedmottagning. Dottern som har lite problem med att säga vissa bokstäver (f, l, r och v). Vi fick lite tips på hur vi kan locka fram rätt ljud så man får ju hoppas att det löser sig med det. Dessvärre har vi senaste dagarna märkt att hon hör något fruktansvärt dåligt. Inte bara dåligt utan uruselt. Inte bara att hon inte hör vissa ord utan hon hör inte att man pratar över huvud taget! Och det är inte ignorans utan hon hör inte. För jag sa "Du kommer inte få något lördagsgodis" och en sådan mening skulle normalt sett ha fått henne att bli galen. Men hon hörde inte. Inte något alls. Hon är inte döv utan hör ibland men något är fel. Får bli till att ringa till doktorn och hoppas att det bara rör sig om någon vaxpropp eller öroninflammation igen för jag vill inte att det ska vara något allvarligt.

På väg hem åkte vi för övrigt förbi Sportex och köpte en ringklocka och sadeltäcke till hennes
nya cykel. Hittade ingen bild på ringklockan men det är disney prinssessorna på den. Nu är det bara dom där jävla prinsessorna som gäller :-) Vi skulle även köpa en cykelhjälm men den vi hittade som hon ville ha (med, hör och häpna, Disney prinsessorna på!) var inte tillräckligt säker och jag tar hellre det säkra före det osäkra. Det innebar ju att barnet blev galet och otröstligt men mutades enkelt med McDonalds (nej, jag är ingen kass mamma, vi skulle ändå ha ätit där - däremot är det smart att hålla sånt hemligt just in case!)
Här iaf hennes nya sadeltäcke som det så vackert heter :-)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe hoppas på det då! Nä jag ska bara bo där i sommar :-)

Anonym sa...

den där sadeln vill jag med ha ;D

Anonym sa...

Idag vann ju VIK =)

Anonym sa...

Du, kan du inte tipsa om r-ljuds framkallning isf, för det kan inte min dotter ännu....
Och jag kan ju säga att hon också älskat prinsessorna och det har börjat gå över nu, hon är snart 7(juni) och började gilla dem vid 3-4 års ålder... Så inga glädjande besked... he he.. Jag skulle inte få nåt prinsess/rosa barn..men ack så jag fick fel, trots mitt prinsessmotstånd... ha ha.. Hon är ju min prinsessa nu :-O...