lördag 14 mars 2009

Yes!

Jag är realist. Men samtidigt måste man ju även vara lite av en drömmare. Jag vill se Västerås i elitserien. Varför? Enkelt...dit har jag 6 mil. Nära bortamatcher nästa år för Djurgården!
Mitt YES i rubriken då? Jo, Västerås vann över aik igår i kvalserien. På sudden death visserligen men i alla fall. Kanske den enda vinst VIK kommer få i årets kvalserie men man kan ju hoppas som sagt. Hoppas åtminstone att aik INTE går upp.
Skottstatistiken för gårdagens match var 46-14 (fördel gnaget) men det innebär ju att Västerås sätter sina chanser - vilket aik alltså inte gör. Bådar gott :-)
Men att skriva om och att ha bild på Victoria och Daniel? Varför? Visst, en liten rad i slutet om att de var där och såg matchen men det är MATCHEN som är det viktiga. Inte att de satt i publiken. Skulle bli låååånga artiklar om man skulle nämna alla 6000 personer som var på Hovet igår.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Skön artikel. Jag hoppas också på VIk såklart.. VIK - Djurgården var alltid bra matcher i Elitserien. Tyvär för dig så loosade ju Djurgården oftast.. Mer sånt tycker jag :P

Anonym sa...

Men NI är ju inte lika viktiga som DE...!

Du skulle sett vilka rubriker det blev för nåt halvår sen när kungen och drottningen beslutade sig för att käka middag lite hastigt och lustigt på genomresa här i min stad, och drottningen LUTADE SIG UT GENOM fönstret och frågade EN VANLIG MÄNNISKA PÅ GATAN!!!! .... =D

Anonym sa...

... frågade alltså om var det fanns en bra restaurang... inte bjöd in dem själva på middag hos människan på gatan, haha...!