lördag 21 mars 2009

Kokain bland bananer!

En anställd på Lidl i Tyskland tyckte banankartongerna var ovanligt lätta och upptäckte 28 kg (?!) kokain under bananerna värt 16 miljoner kronor. Wow. Läs mer här.

Hon larmade polisen förstås, vilket man säkert själv skulle ha gjort med tanke på att man har ett samvete och sånt där.
Men tänk om man jobbade på Lidl...vad tjänar man i månaden då?
10-12000 netto? Tänk om hon hade norpat ett par påsar...lättförtjänta pengar.
Men inget jag skulle gjort själv som sagt - nu har hon ju rent mjöl i påsen.

Händelsen utspelade sig i en liten tysk stad som heter Illertissen (bara det!) och polisen säger:

"Vi utesluter inte att Illertissen fungerar som ett nav för droghandel."

Lilla Illertissen har hamnat på världskartan som möjligt nav för droghandel. Det trodde man inte.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hittade hit via FL och var bara tvungen att kika in och säga följande; Du kanske inte får så många besökare för att du är djurgårdare??? :-P Nej, skämt åsido, jag bryr mig inte, reagerade bara eftersom min make är hardcore AIK:are... ;-)

Anonym sa...

men OJ!!!

Anonym sa...

Vem har sagt att hon inte norpade åt sig ett par påsar? ;P

Testa linssoppan du, den är både mättande och kalorisnål. Kommer nog göra susen åt din päronhäck.

Anonym sa...

Okej, hahah äckliga HV håller jag verkligen med om ;D
Jo :< Tack att du hoppas på oss, hihi =D

Västgötskan sa...

Ja, lite extra pengar hade väl inte suttit fel. Men ångesten och dessutom den stora frågan: Vem f-n kontaktar jag för att sälja skiten? Ha ha! :-D

Anonym sa...

Om man inte hade haft moral, samt inte varit feg, så hade jag lätt norpat några påsar för att tjäna en hacka, haha.