onsdag 12 november 2008

Aj, aj, aj...

Idag hade jag tid hos tandläkaren för att laga ett hål. Ingen tandvärk eller någonting men har de hittat ett hål så måste det ju lagas - dyrt som attan att rotfylla och hålla på. Dessutom tror jag det gör ont om hålet skulle bli större.
Hur som helst, jag gick till tandläkaren och han började dona i munnen på mig. När bedövningen var klar skulle han skruva på någon grej där hålet var. Nån liten grej som såg ut som aluminiumfolie på en pinne fästes runt min tand och det där folieaktiga skar rakt upp i tandköttet.
"Aj", sa jag.
"Ja, det kan göra lite ont", sa han.
Aj satan i gatan vad det smärtar tänkte jag men härdade ut. När allt var klart och han skruvade bort den där grejen gjorde det fortfarande jätteont.
"Hur känns det?" frågade han.
"Det gör ont efter den där grejen", sa jag.
"Ja, det kan det göra ett tag, du får komma tillbaka om det inte släpper" replikerade han

Nu har det gått nästan 12 timmar och det gör fortfarande ont...jag hoppas att det har släppt tills imorgon.
Man går utan smärta till tandläkaren och kommer hem 955:- fattigare med tandvärk. Snacka om snedvriden värld man lever i!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas det går över =) dessutom kan man kanppt göra sig förstod med halva munnen bedövad helle =(

Anonym sa...

Hejsan!
Hittade hit via Familjeliv :)

Anonym sa...

Neej, vad tråkig smabo du har.... kan du inte tvinga honom? haha

Anonym sa...

Å fy varför gick jag in o läste här? jag som ska till "käftis" på fre....*håller för munnen* få ont o bli fattig.. ..are!
Hoppas ni har de bra där uppe=) Snygg bloggen blivit med. Kramiz