måndag 10 november 2008

Men...han är ju bög?

En liten sak som jag kom att tänka på idag när jag läste ett foruminlägg av min käre Sisu på familjeliv.
När jag var 13 år började jag dyrka Elton John. "Alla" andra hade (på den tiden) dyrkade New kids on the block om man nu skulle dyrka någon. Det var inne med NKOTB då. Jag däremot har aldrig riktigt följt med strömmen på det sättet. Gillar jag något så gör jag det, jag skiter i om det är "inne" eller inte.
Hur som helst, Elton John var det. jag vet inte hur många gånger jar har hört kommentaren "Men han är ju bög?" när jag sagt vem min idol var. Och? Vad spelar det för roll? Kan man inte sjunga när man är homosexuell eller vadå? Spelar han sämre piano för sin läggning? Skriver han sämre musik för att han föredrar män?
När jag framlagt dessa saker fick jag då ofta höra följande: "Men han är ju så gammal?"
Jaha...när jag började älska hans musik var han 44 år. Är det så gammalt? Ja, nu är han 61 år - men so what? Vad spelar det för roll? Jag hade ju fördelen då jag började samla skivor att han hade gjort musik sen 60-talet. NKOTB hade släppt ett album. Min idol kunde i alla fall fylla ett par plattor enbart med hits!
Fick även ibland höra följande, totalt irrelevanta mening, "Men han är ju inte ens snygg!"
Ja...vad ska man säga? Vad i herrans namn spelar utseendet för roll? Jag älskar Elton Johns musik, hans pianospel och hans röst. Jag älskar Bernie Taupins underbara sångtexter. Hur se ser ut, hur gamla de är och vilka de vill ha sex med skiter jag fullkomligt i. Går man på utseende, sexuell läggning och ålder så försvinner oerhört mycket guldkorn. Stackare som gör så.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med dig!! Jag ÄLSKAR Tomas Dileva o vad får jag höra då tror du??? Bort med fördomsfulla människor som inte kan nå om musik. Deras komentarer säger ALLT om dem!!! MÅNDAGSKRAM!!

Anonym sa...

Folk är knasiga! Totalt tosiga är vissa...! Själv gillade jag aldrig NKOTB - jag var hängiven Guns n´Roses då... SEN föll jag för pojkbanden! =D Stephen Gately turned out to be gay, men jag brydde mig inte det minsta. Undrar om han tappade fans på det?!?!