söndag 16 november 2008

Utmanad.

Jaha, så då har jag tydligen blivit utmanad. Ska lista 7 saker om mig själv, både annorlunda och alldagliga. Finns ju inte mycket att säga om mig själv faktiskt. Det är ju det där gamla vanliga förstås mend et vet ju alla redan.
Men jag försöker. Här är en liten lista!

1. Jag har lidit av "tappa-bort-nyckel"fobi. Det är en fobi där jag helt enkelt är livrädd för att tappa bort nycklar. När jag var yngre så slarvade jag bort nycklar ofta, en gång kastade jag till och med bort min brors nyckel (var arg för att han fick en nyckel men inte jag - att han var tre år äldre spelade ingen roll tyckte jag då!).
Så varje kväll innan jag gick och lade mig så genom gick jag en procedur. Jag hade i mitt rum i hörnet längst in en spegelbyrå. I andra hörnet (diagonalt över) hade jag min säng. Brevid sängen stod skrivbordet och där på hade jag klockradio och ett vattenglas. Så jag tog en klunk vatten, behöll vattnet i munnen (svalde alltså inte) utan gick till spegelbyrån där mina nycklar låg. Slog på nycklarna (räckte inte att bara titta på dem - de kunde vara en synvilla!) och gick tillbaka till sängen. När jag sen släckte lampan kunde jag svälja. För då visste jag att nycklarna låg där.

2. En gång var jag på Heartbreak i Västerås (ett uteställe) på firmafest. Jag hade inte åldern inne men min chef fixade in mig. Jag brukar inte dricka alkohol. Jag gillar inte smaken av det och absolut inte effekten av det. Men den gången skulle jag dricka. Fattade inte att man ska helst äta ordentligt med mat innan så jag drack på i stort sett fastande mage. Och spydde såklart.
På toan hade väl varit helt ok men det blev tyvärr rakt över ryggen på, håll i er, chefens älskarinna!!! Jag kände henne, vi jobbade ihop...men fy satan vad hemskt.
Det hela resulterade i att jag skulle bli utslängd. Men det var i Västerås, jag bor i Arboga. Det var tidig vår och inte alls varmt och skönt ute. Chefen lyckades fixa till att jag skulle bli utlåst på deras altan. Så där satt jag...i flera timmar. Usch. har inte druckit alkohol många gånger sen dess. Tror det blivit tio gånger totalt i hela mitt liv jag druckit. Ni förstår varför kanske? :-)

3. Precis när jag hade fått barn så var jag så inkörd på att jag bara hade katter. För en katt är man matte. För ett barn är man mamma. Men jag sa under en lång period "Såja, matte kommer! Matte ska ge dig mat, mattes lilla älskling!"...inte så lite pinsamt. MAMMA heter det ju!

4. När jag var i 10-12årsåldern hade jag en hemlig förälskelse i Harrison Ford. Jag hade klippt ut hans huvud ur en OKEJ-tidning som jag tejpade upp på min garderobsdörr så jag kunde pussa honom godnatt. Haha, jag var som sagt 10-12 år!!!

Nu kommer jag inte på några konstigheter så nu blir det några totalt ointressanta och triviala saker:

5. Jag är chipsmissbrukare. Måste äta chips i stort sett dagligen.
6. Min favoriträtt är potatisgratäng med marinerad kycklingfilé och sallad.
7. Filmen North by Northwest är en av världens bästa filmer. Den har allt. Bra regi (Hitchcock - need I say more?), bra skådisar (Cary Grant och James Mason liksom) och innehåller humor, spänning och kärlek. Så länge Cary Grant är med är det alltid sevärt men den här är verkligen kanon!

Och nu ska jag tydligen utmana några andra, 7 stycken för att vara exakt...saken är bara den att jag inte har många att utmana :-(
Jag har två säkra att utmana så jag utmanar i alla fall dem. Och sen är jag ledsen...men jag är en sån där ynklig person som inte har många vänner och de jag har är blogglösa så vitt jag vet.

Den enda ölen jag gillar - Finlandssvensken Sarah
Sisu - "mina drömmars kvinna" (hon fattar vad jag menar...uppblåsbart altare och lite sånt)

2 kommentarer:

Anonym sa...

hihi :) jag har nyligen gjort denna utmaning, tyvärr.. men kan ju försöka hitta på nåt nytt.

chips e gött!!

Anonym sa...

hehe vilka avslöjanden!! *gillar* Vad kul sånt här är!! Kram kram

Jag gillar med chips!!