måndag 3 november 2008

Häpnandsväckande!

Jag är ett Tommy Körberg-fan. Jag har alla skivor (utgivna på CD), jag har diverse program inspelade på video där han medverkat och jag försöker se honom live åtminstone en gång per år. Var nyligen och såg My Fair Lady på Oscars i Stockholm och han är ju bara för underbar!
Hur som helst så anser jag ju att han har Sveriges bästa sångröst. En av världens bästa med, men som sagt så är jag ju ett fan. Men han sjunger för jävla bra, det kan väl knappast ingen neka till?
Hur som helst så surfade jag nyss in på TV4´s hemsida och såg att Anna bergendahl hade gjort en cover på "Stad i ljus" i fredagens IDOL. H-J-Ä-L-P var min första tanke. Jag har aldrig sett Idol men jag har lyssnat lite på TV4´s hemsida. Jag gillar Anna, hon har en bra röst. Väldigt speciell. Men att sjunga Stad i ljus? Med bävan klickade jag på länken...och det var bra! Inte lika bra som när herr Körberg sjunger förstås men ändå...bra! Låten är väldigt fin (även om jag fortfarande undrar lite vad texten egentligen handlar om) och som sagt, Anna gör en väldigt bra version av den. http://www.tv4.se/1.283438?videoId=1.695665 hör och njut. Eller så går man direkt på originalet: http://www.youtube.com/watch?v=Vz78r_EMAEo

1 kommentar:

Anonym sa...

("svar") Och jag håller med! De sista, 8:an o de är lite sämre.. Men Friends är kärlek! Så du har fastnat i bloggträsket också? hihi