torsdag 13 november 2008

Rubriker...

DIF-fansen kräver tränarnas avgång.
Vad säger en sån rubrik? Jo, den säger att Djurgårdens supportrar KRÄVER att tränarna ska avgå. Ja, jag sticker inte under stol med att jag vill ha ny tränare - absolut inte. Siggi är inte rätt man att leda Djurgården, något måste hända. Men kräver jag? Nej, jag kan inte kräva någonting. Jag vill, men jag kan inte kräva. Däremot kan jag som medlem i Djugårdens IF kräva att man lyssnar på supportrarna, men så länge man inte är med i styrelsen kan jag ju egentligen ingenting göra.
Självklart är man besviken över en tolfte plats i tabellen. Att sparka tränaren känns som rätt beslut eftersom vi fortsätter med samma spelstil. Uppställningen känns offensiv men eftesrom inga mål görs är något ändå fel. och det är tränaren som bestämmer hur spelarna ska spela. Tränaren som bestämmer när ett byte ska göras, vem som ska sitta på bänken, vem som inte ska tas ut i laget och så vidare.
När man läser den där rubriken så får man en uppfattning. Läser man sen artikeln så står det att 200 supportrar hade varit på styrelsemötet och sagt att de vill ha en ny tränare. Det är lite skillnad. Även om det självfallet finns en liten klick "supportrar" (jag vill inte kalla dem det) som mycket väl skulle kunna tänka sig att kräva. Alltså använda sig av aik-metoder och hota tränare att avgå etc.
Men ja, jag hoppas innerligt att vi har en ny tränare eller en ny tränarduo till säsongen 2009. Det behöver inte innebära att vi kommer vinna guld för det men något är fel, något måste göras och tränarbyte är en naturlig del av det.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja julklappr är alltid ett dilemma... nu har min man dessutom hittat ett tredje kök som vi ska välja mellan... bild finns inne på bloggen.

Hur gammal är din dotter??!

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Kikar tibax o lämnar ett litet avtryck =) Härlig blogg du har!

Hälsningar en tvättäkta MODOit =D

MADELEINE sa...

Nämen, hittat en till DIF-supporter ;-) SKoj..!!!

Anonym sa...

Du är utmanad!! Kolla min blogg=)