torsdag 27 november 2008

Vad drömmer de egentligen om!?

Ja, vad drömmer egentligen ett barn om?
Första gången min dotter pratade i sömnen så sa hon "kött...jag vill ha kött". Då var hon väl ungefär 2 år gammal och hade precis lärt sig prata. Mycket lustigt sagt tyckte jag då.
Några månader senare hör jag henne gråta och rusar in och hon kommer springandes emot mig och jag frågar vad hon drömt om.
"Dean Martin" snyftar hon!
Jaja...okej...knappa tre år och vet vem Dean Martin är? Har jämnåriga kompisar som inte ens vet vem det är! På morgonen dock verkar det som att det inte var en mardröm för han hade minsann burit henne på sina axlar hem till Onkel Bob (min bror Robert som vi kallar för Onkel Bob). Ja, där ser man...
Och så inatt då. Jag ligger och läser och ett tu tre hör jag henne, med hög, klar och tydlig stämma fräsa i att "Det var DU som pruttade!"
Jag började fnissa och gick fram till hennes säng och hon sov och snusade som en liten stock.
Ja, vad drömmer de om egentligen?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jaadu, min vän, mycket underligt att just DIN dotter vet vem Dean Martin är...!! ;o)
Men jag tycker det är kul med drömmar. Lilja pratar ju inte så mycket, så det enda som vi nånsin hör när hon pratar i sömnen, det är "Näe!! Nejj!!" mycket upprört...! =D

Anonym sa...

Det är inte alla som får en systerdotter hemburen av Dean Martin! :)