lördag 1 november 2008

Spegel, spegel på väggen där...

...säg vilken film som läskigast är?
Jag har sett många rysare och skräckfilmer i mina dagar. Som ung (yngre) kunde jag se vad som helst utan att bli rädd och nu kan jag inte se något utan att skaka som ett jävla asplöv. Igår såg jag en film som heter "Mirrors" (http://www.imdb.com/title/tt0790686/). Jag blev skiträdd. Så rädd har jag inte blivit sen jag såg "Fear of the dark". Okej, jag höll på att skita ner mig när jag såg originalet av "Shutter" med. jaja, om man ska vara petig var "Dead silence" asläbbig med. Men hur som helst, "Mirrors" var det...Kiefer Sutherland tar jobb som nattvakt på ett nerbrunnet varuhus i New York och något konstigt händer i speglarna. Speglar är läskiga alltså...man vet att något kan dyka upp när det är en spegelscen i en skräckis. Här var det speglar hela tiden, fy satan var läskigt. Jag gick och hämtade Tiger - en av våra katter - för att ha lite sällskap. Och typiskt...inte ville han sitta i mitt knä inte. Då gick jag och hämtade Smulan, en annan av våra katter, men inte heller henne kunde man lita på! Så vad fanns det att göra? Jo, det var till att glida in och hämta min gamla nalle. Den gamle trotjänaren Leo, mitt lejon som jag fick av mormor på min födelsedag för typ 25 år sen. Det fungerade bra faktsikt. Filmen var fortfarande skitäcklig men jag hade iaf någon att krama! Inte fy skam. Man får inte vara så kräsen!

Inga kommentarer: