tisdag 4 november 2008

Det är med stor sorg...

Låt oss säga att jag låg vid min dödsbädd och någon kom fram till mig och frågade: "Ge mig ett gott råd innan du dör!" vad skulle jag då svara?
Jag skulle kunna låtsas vara djup och säga att man ska lyssna till sitt hjärta, eller vara poetisk och säga att man ska följa sina drömmar, eller rent av vara pervers och säga att man kan gå dit kuken pekar.
Eller så kanske jag skulle väsa fram tre ord. Läs Janet Evanovich.
Janet Evanovich är en författare som skrivit en serie extremt bra och jävligt roliga böcker om en minst sagt udda prisjägare och hennes kärleksbekymmer. De är lättlästa, roliga, dråpliga och spännande. Jag har nu läst 12 stycken. Det är med stor sorg (här är rubriken, så oroa er inte - så illa är det inte!) jag nu läst ut den sista. Det finns en bok nummer 13 och en nummer 14 med men inte översatta ännu (tror jag). Visserligen kan jag läsa på engelska men det får vänta tills den svenska finns ändå.
Men det känns lite vemodigt...jag har en Stieg Larsson trilogi som väntar på mig nu så jag är inte utan bok. Men ändå...man har liksom nästan blivit en del av Stephanie Plums liv (ja alltså, hon heter så, prisjägaren).
Jag behöver i och för sig inte ligga på nån dödsbädd, det räcker att sitta här i min Djurgårdströja och skriva det: Läs Janet Evanovich. Gör det bara. Du kommer inte ångra dig.

1 kommentar:

Anonym sa...

ASG!! Jag älskar de böckerna! Hett byte började jag med o den bara är så underbar! Jag skrattade så mycket så jag höll på att väcka barnen mitt i natten....håller med läs dessa böcker!
Nu har ju du läsit många mer än mig men måste säga att triologin med S.Larsson gån inte heller av för hackor. PUSS PUSS