lördag 8 november 2008

Jag blev bjuden på fest!

Jag skriver ett litet utropstecken i slutet på rubriken för att försöka få fram att det är helt otroligt att JAG blev bjuden på fest. Jag som aldrig blir bjuden på fest. Har aldrig blivit bjuden på fest. Jag var ett sånt där mobbat och utfryst barn. Jag minns en gång på högstadiet så bjöd en tjej alla tjejer utom mig och min bästa kompis på fest. Alla andra utom vi två blev bjudna. "Värdinnan" hade sen mage att fråga oss vilken mat hon skulle bjuda på. Det är ju inte riktigt klokt. På gymnasiet blev jag heller aldrig bjuden på fest men jag var i alla fall hyffsat accepterad och det gick bra att umgås med mig på daglig basis så att säga. Men jag är inte cool. Jag har aldrig varit cool och jag kommer aldrig att bli cool. Cool är liksom inte min grej. Det närmaste cool jag kommer är att lyssna på Dean Martin som ibland kallades för "king of cool". Och det är ju inte direkt nära. (Nynnar på "That's amore" utifall det gör mig liiiiite cool i alla fall.)
Jag har visserligen aldrig strävat efter att vara populär och inne, eller cool eller tuff. Jag är ju jag. Ointressant på gränsen till menlös. Blyg och alldaglig och dricker inte sprit. Och en sån kan man ju inte bjuda på fest inte!
Men så blev jag som sagt i alla fall bjuden på fest. Inflyttningsfest hos min gode granne Ann. Hon är en god vän dessutom. Jag, sambon och dottern blev bjudna men tyvärr var sambon tvungen att jobba och det innebar ju att man inte kunde bli långvarig eftersom dottern måste sova runt 19-tiden. Men skit samma! Hon bjöd mig. Jag blev glad av det. För jag kände mig accepterad. Det bjöds på tacos (åh, det är så gott) och sen på massa godsaker. Dessvärre kom godsakerna fram när man var tvungen att gå hem (avhjälpt nu med att jag har poppat popcorn) men jag blev som sagt bjuden. Sen att man är en blyg person som har lite svårt att hävda mig bland massa (främmande) folk skiter vi i just nu. Jag satt där med min tacotallrik och mös...för jag var bjuden på fest!
Tack Ann. För god mat, för trevligt sällskap och för att du bjöd mig.

3 kommentarer:

Anonym sa...

fest är skoj!

Anonym sa...

Klart man bjuder dig på fest! Du behöver varken va cool eller dricka sprit du behöver bara vara du , min fina vän!! Kul att ni kom tycker jag, jag älskar när Em hoppar i vår säng o pratar med mina hundar sådär som bara hon kan man ser att hon känner sig som hemma=) Hoppas ni hade trevligt!! Snart dags för filmkväll va? Bara du o ja! KRAM KRAM

Anonym sa...

ÅH vad härligt! KRAM på dig du fina!