måndag 24 november 2008

Nu har den kommit!

Idag kom posten! Jippi! Ja, nu är det ju så att posten kommer fem dagar i veckan men det är inte varje dag som något efterlängtat kommer på posten.
MAMMA MIA! Det var den som kom idag, har haft den förhandsbokad i månader...så ikväll ska jag se den. Igen. Jag har redan sett den 8 gånger men nu har jag ju extramaterial och bloopers och sånt att nuta av. Samt en sing-a-long-version. Fast iofs...jag kan ju texterna ändå. Man föds ju mer eller mindre med ABBAs texter inpräntade i hjärnan.
Menj ag måste hur som helst vänta några timmar innan jag återigen kan njuta av filmen. För jag ska jobba först. De ringde imorse och frågade om jag kunde jobba ikväll. Om jag kunde?! Självklart kan jag! Jag är ju arbetslös och kryper på mina bara knän för att få jobba. Lustigt nog ringde det igen några timmar senare och då kom frågan om jag kunde jobba natt...men jag var ju redan uppbokad så det var bara att säga man inte kunde. Men jag jobbar hellre kväll än natt, även om det innebär mindre pengar. Det var jobbigt att hålla sig vaken och så länge jag har mat för dagen och tak över huvudet ska jag inte vara sån att jag måste gräma mig över några misasde hundralappar när jag liksom ändå får jobba.
Så nu ska jag gå iväg i snö och kyla till jobbet, slita några timmar och sen glida hem för att titta på Mamma Mia! Om jag inte lyckas övertala sambon att stirra på ett eller två avsnitt av The X-files, vi är på säsong 2 nu. Ibland måste man återuppleva gamla minnen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

oh yeah!! Mamma Mia är såå bra , jag o barnen har sett den hur många gånger som helst!!
Baj Baj

Anonym sa...

Oj, jag börjar mer och mer misstänka att jag är den enda i världen som INTE älskade Mamma Mia...! Som inte ens GILLAR Mamma Mia... (tycker du om mig ändå nu...??)

Kram! =)

Dino78 sa...

Mona - haha, jag vet att du inte gillar den, såg det på FL och är fortfarande förvånad:-D Men jag gillar dig ändå - det vet du!