söndag 9 november 2008

Fars dag och slutet på ytterligare en säsong

Idag är det fars dag. En sån där dag då en del människor skriker och klagar över att det inte behövs massa sånt skit. Det gynnar bara handeln och bla bla bla. Jag tycker det är bra med såna här dagar! Mors dag och fars dag betyder ju inte att man ska bry sig om siin mamma och pappa BARA just denna dag. Man kan faktiskt bry sig 365 dagar om året men vad gör det om man gör något litet extra? Det behöver inte gynna handeln genom att man måste köpa en skjorta med slips på Dressman för 299:-. Det räcker med att kanske bjuda på mat. Nej, inte ute på restaurang utan hemma. Äta gör man ju ändå. Jag bjöd hit min pappa idag på mat. Det kostade mig inget extra eftersom jag ändå skulle göra mat.
Så grattis till alla pappor där ute. Även om ni skiter i fars dag så tycker jag att man kan uppmärksamma er ändå. Det skadar ju inte, eller hur?

Och idag var det för övrigt sista omgången i allsvenskan. En säsong som för min del varit ett rent helvete. Det laget man håller på spelar som...ja, jag vet inte vad. Vi kom på en riktigt usel placering i år. Förlorade sista omgången, hemma mot Trelleborg. Tragiskt. Pinsamt. Men rätt väntat. Det enda positiva är kankse att styrelsen inser vilken sopig tränarduo vi har och ger dem sparken. Det behövs nog lite nytt, på många håll och kanter i den anrika föreningen. En 12:e plats känns inte riktigt bra...vi har ett lag som i alla fall ska placeras i topp 5.
Kalmar FF vann SM-guld. GRATTIS! Välförtjänt! Elfsborg kom strax efter och på samma poäng sen Göteborg och Helsingborg. Ut åkte Norrköping med dunder och brak (men de spöade skiten ur bajen i sista - tack för det!) och Sundsvall. Kvalar gör Ljungskile. Vilket innebär att vi nästa år antingen har Ljungskile eller Brommapojkarna i Allsvenskan...som att välja mellan pest och kolera. Men Ljungskile hoppas jag nog lite mer på. Det klubbnamnet låter ju i alla fall normalt.
Men hur som helst...den här säsongen lägger jag till handlingarna. Så vidrig som den har varit ur djurgårdsögon sett så ville man den skulle ta slut redan innan sommaruppehållet. Nu har jag inget emot att vänta till mars/april eller när den kommer dra i gång nästa år. Fast jag vet ändå att man efter nyår kommer börja längta lite smått ändå.
Återigen: Grattis Kalmar (skicka Nanne till oss!) och alla ni fäder där ute i vida världen!

Inga kommentarer: