söndag 2 november 2008

Att det finns så smarta grejer...

Jag har i ett par månader nu gått och våndats över hur jag ska göra med advenskalendern i år. Jag hade tänkt göra små paket, ett för varje dag till dottern men jag mitt dumma nöt gav bort massa smågrejer till dottern precis när jag hittade dem längst in i garderoben. Kom på ett par dagar senare att de små sakerna hade varit perfekta till en kalender. Men idag strosade jag runt inne på Marieberg köpcentrum i Örebro och gled in på BR Leksaker och vad hittar jag? Jo, Playmobil Advenskalender i tre olika utföranden. Polis, pirat och älvland. Dottern skulle helst vilja ha pirat så jag köpte en sån. Det innebär någon liten grej från piratlandet varje dag fram till jul och sen har hon ju en cool leksak sen. Jag hade ändå tänkt köpa Playmobilgrejer åt henne snart. Nu slipper jag det. Dessutom får jag leka med, jag älskade att leka med Playmo när jag var liten. Min faster hade piratskepp och westernland med playmo och jag älskade att leka där hemma. Nu får jag inte med något skepp uan nån sketen liten roddbåt i och för sig men va fan, hon är ju bara 3 år. Det finns en tid för allt. Även för ett stort flådigt piratskepp.
Tack playmo för att ni har räddat mig.

Inga kommentarer: