torsdag 6 november 2008

Jag mitt jävla nöt!

Ha! Rubriken lurade dig lite...erkänn nu! Erkänn!
Jag är inget nöt (eller jo, det kanske jag är men det hör inte hit just nu, jag har bakat med nötter därav rubrik!). Vad jag är, är en bakälskande människa. Jag älskar att baka. Jag älskar inte att äta upp det (en del grejer är förstås goda men eftersom det inte är chips så...) men jag älskar att baka det. Jag kan stå mitt i natten och baka. När jag bakar bullar är jag så otålig på att degen ska jäsa att jag hinner med att baka ett par sorters kakor däremellan.
Mitt bakande började när jag var ung (ack den gamla goda tiden...) och jag insåg hur fruktansvärt lätt det är att baka chokladmuffins. Muffins är en sån där sak som man liksom inte kan misslyckas med. Det är gott, det går snabbt och det är enkelt. Piece of cake, för att vara fyndig.
Nu idag har jag bakat igen. En ny sorts muffins. Jimmys peanutmuffins hette de enligt receptet. (Peanut = nöt, därav min fyndiga rubrik!)
Jag får recept en gång var tredje vecka ifrån något som kallas HEMBAKAT. perfekt klubb för lilla mig som skulle kunna bosätta mig vid spisen och baka och laga mat och inte bry mig det minsta om några vresiga feminister kom dragandes med sitt jämställdhetsskit. (Jo, jag vill ha ett jämställt samhälle men mina intressen får inte komma i vägen. Väger dock upp det bra genom att stå i klacken och skrika domarjävel på en djurgårdsmatch).

Hur som helst...de ligger där ute i köket nu och ser fina ut. Om de är goda vet jag inte...det får sambon avgöra när han kommer hem. Om han fortfarande är kvar imorgonbitti när jag vaknar och lever så har han, 1) inte dött av matförgiftning eller 2) inte lämnat för mig att jag bakar äckliga muffins.
Här en bild på dem förövrigt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

JAG VILL SMAKA!!! Ställer upp frivilligt som försökskanin!! *dregglar*

ANN

Anonym sa...

Mina chokladmuffins är då INTE svåra att misslyckas med! De blir alltid som skumgummi!!

Anonym sa...

Ann: Haha, du får göra beställningar när du vill ;-)

Mona: Haha, du får testa ett annat recept ;-)