söndag 30 november 2008

1:a advent

I fönstret där lyser ett ensamt ljus
Det är tomt i min farmors hus
Idag så är det den första advent
Och Gud till sjukhuset min farmor sänt...

Ja, idag är det första advent. Det blev inget besök i kyrkan som det brukar bli. Det blev istället en tripp till HIA i Köping för att hälsa på farmor som inatt drabbades av en hjärnblödning.
Hon låg i sängen, nästan grå i ansiktet, såg helt färdig ut. Mådde illa, spydde galla och hade diarré.
Hon var kopplad till telemetri, syrgas och dropp...ingen vacker syn att se sin egen kära farmor ligga där.
För ett dygn sen satt hon hemma hos oss och hade trevligt med en tacotallrik och firade att jag hade fyllt 30 år och sen en dag senare: sjukhuset.

Imorgon flyttas hon troligtvis till strokeavdelningen. Där jobbar min kusin på min framlidne mors sida - skönt, för då vet jag att hon är i goda händer.

4 kommentarer:

Anonym sa...

hoppas hon blir bra snart!
Men tänk att hon iaf lever! Du fick en nyhet att hon ligger på sjukhusm, men vid liv och nu kommer hon förmodligen få den bästa tänkbara vård!

Styrkekramar

Anonym sa...

Nämen ååh, vad tråkigt att höra... Lilla farmorn... Hur ser det ut - kommer hon att bli återställd!?

Anonym sa...

Usch då! Hoppas det blir bättre. Kram

Anonym sa...

Nej men å så tråkigt!! Jag hoppas på det bästa o är det något så finns jag här. De vet du ju!! Kram kram från grannen